vineri, 7 septembrie 2012

PADIȘ 2012 Partea I

Veți spune: la ce bun aceste informații după încheierea sezonului? Aveți dreptate, în parte. Dar unele lucruri rămân la fel pentru mult timp, din alte informații putem extrapola. Și la anul va fi sezon, să știm la ce să ne așteptăm.
Apoi, după ce ne-am întors acasă,  ne încearcă și un pic de melancolie. Parcă am mai vrea să ne reamintim din când în când...
 
 
DRUMUL SPRE PADIS LA 1 AUGUST 2012

  1. De la Arad la Julița
Îngrămădeala pe care o cunoaștem cu toții pe DN7. Camioane imense care te blochează sau te amenință,  câte un tractor sau o căruță pentru a nu te plictisi. Dacă mai prinzi și o barieră, ăla ești.

  1. De la Julița la Mădrigești
E un drum binevenit dar periculos. Aștept primul accident grav. Nu-l vreau, dar va veni. Fără minimul de echipamente de siguranță, în condiții de pante excesiv de abrupte și curbe  periculoase foarte scurte. De obicei, curbele se proiectează cu o distanță de intrare și de ieșire înaintea celei următoare, dar aici sunt curbe destul de strânse la distanțe foarte mici, care le fac greu de abordat. Dificultatea este și mai mare din cauza îngustimii drumului, limitat și de șanțuri de scurgere adânci pe ambele laturi. Nici în curbele în ac de păr nu sunt lățiri suplimentare de siguranță. În plus, nu există  refugii  la pantele mari, nici parapeți la toate curbele dure al căror vârf dă în  prăpastie. Acum știu de ce a costat mai puțin decât s-a prevăzut și pot să spun că a costat mai mult decât a meritat, indiferent de sumă.

  1. De la Vârfurile la Vașcău
Până nu se termină reparațiile și modernizarea, luați-vă gândul. Alegeți orice altă variantă. Mai ales că veți avea de-a face cu TIR-urile de la Frutti Fresh, un pericol public. Am avut de-a face cu unul care a depășit la semafor, toată coloana de mașini și ne-a lipsit foare puțin să ne omoare pe principiul: eu sunt mai mare și trec peste tine.

Pe de altă parte, drumul e denivelat, plin de îngustări semaforizate, dar unde doar proștii respectă  culoarea roșie. Camioanele de la Frutti Fresh sunt cele deștepte. Feriți-le.

  1. De la Pietroasa la Padiș
Drumul este bun, deși neasfaltat. Nu există denivelările din anii trecuți care făceau urcarea cu orice mașină normală, o aventură. Nu mai dai cu fundul de pământ sau de pietre. Are o lățime sigură pe aproape  toată lungimea (cca 90 %, dar pe cele 10 % sunt refugii dese).  Poți întâlni mașini din sens opus fără să te stresezi că nu veți încăpea una lângă alta.

Am urcat bine, cu o mașină bună, fără pretenții (1400 cmc, 65 CP).

Veste bună: a început asfaltarea din vârful Padișului (în dreptul ultimei clădiri dinspre județul Cluj) și  când am plecat, cu o lună în urmă, s-a ajuns undeva la 500 m de la Padiș spre Pietroasa.

  1. Padiș - Ștei – Salonta - Arad
În condițiile de acum este varianta cea mai bună.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu